ورزش پیلاتس چیست

ورزش پیلاتس چیست

در جریان هستیم که جستجو در سایت‌های مختلف برای کسب اطلاعات درباره‌ی اینکه ” ورزش پیلاتس چیست ؟ و یا اینکه پیلاتس برای چی خوبه ؟ واقعاً زمان‌بر است.


گاهی حتی صرف زمان‌های طولانی ممکن است منجر به بدست آمدن نتایج و اطلاعات صحیح هم نشود! اگر شما هم از آن دسته کسانی هستید که با ورزش پیلاتس آشنایی ندارید، احتمالا سؤالات زیادی در این‌باره در ذهن‌تان وجود دارد. سوالاتی مانند « پیلاتس برای لاغری خوبه ؟» یا « چطوری در منزل ورزش پیلاتس انجام دهیم ؟»


به همین دلیل تصمیم گرفتیم که برای معرفی ورزش پیلاتس از یکی از بهترین مربی های پیلاتس «حسن موسوی» بخواهیم به شما بگوید که پیلاتس چیست؟ پس برای آشنایی با ورزش پیلاتس، این متن را با هم بخوانیم. البته برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پیلاتس می‌توانید به وب سایت « حسن موسوی مربی پیلاتس » نیز مراجعه کنید.

پیلاتس چیست


ورزش پیلاتس چیست


این روزها پیلاتس به یکی از ورزش‌های پرطرفدار تبدیل شده و بسیاری از افرادی که اهل ورزش کردن هستند؛ دوست دارند حرکات پیلاتس را یاد بگیرند و از تاثیر تمرینات پیلاتس بر بدن خود آگاه شوند. سوالی که بسیار پرسیده می‌شود این است که « پیلاتس چیست » و چه تاثیراتی دارد؟ ورزش پیلاتس به ذهن‌تان کمک می‌کند تا سطح مشخصی از آگاهی را در مورد شیوه‌ی حرکات بدن خود کسب کنید. با انجام این تمرین‌ها می‌توانید حرکات بدن خود را به خوبی کنترل کنید.


حسن موسوی درباره پیلاتس می‌گوید: پیلاتس روش تمرینی کاملی است و برای همه ورزش‌ها مکمل بسیار مفیدی است. به نظر من مانند دستور زبان برای یک زبان است، مجموعه‌ای از قوانین و ساختارها که باعث شناخت و درک کاملی نسبت به جسم شده تا مفهوم بیشتری از حرکات و رفتارهای بدنی پیدا کنیم. در نتیجه امکان اشتباه در هر حرکت مانند وزنه زدن، دویدن یا ضربه زدن را به حداقل برسانیم.


پیلاتس، مجموعه‌ای از تمرینات کنترل‌ شده است که توسط یک مرد آلمانی به نام ژوزف پیلاتس ابداع شده‌ است. ورزش پیلاتس هماهنگ‌ کننده‌ی ذهن و جسم است. شما به کمک این روش، ابتدا به شيوه‌ای هدفمند، کنترل کامل جسم خود را در دست می‌گیرید؛ سپس با تكرار حركات به تدريج پيشرفت کرده و به يک نوع هارمونی و هماهنگی طبيعی دست پیدا می‌کنید.


این روش بر افزایش قدرت و یکپارچگی بدن، خصوصا عضلات مرکزی تمرکز خاصی دارد و تمام اجزای بدن شما را به کار می‌گیرد و باعث می‌شود که تمام عضلات، حتی ریزترین عضلات شما ورزیده شوند. از جهت تمرکز روی وضعیت بدن، تعادل و انعطاف، پیلاتس از برخی جهات مانند یوگا عمل می‌کند؛ اما شیوه‌ی رسیدن به این هدف در پیلاتس کاملاً متفاوت است.

ورزش پیلاتس چیست

فواید ورزش پیلاتس

كساني كه پیلاتس را برای اولين بار تجربه می‌كنند، احساس سرخوشی به آن‌ها دست می‌دهد و به نظر می‌آید ذهن و جسم آنان پس از سال‌ها از خواب بيدار شده است. و چنانچه به برنامه ورزشی خود متعهد باشند با انجام هفته‌ای ۲ جلسه تمرین پیلاتس، تغییرات محسوس و شگفت انگیزی در ساختار بدن خود احساس خواهند کرد. اما ورزش پیلاتس برای چی خوبه:

•    اصلاح ساختار بدن
•    کاهش دردهای کمر و گردن
•    اصلاح گودی کمر
•    افزایش انعطاف پذیری ستون فقرات
•    تقویت عضلات شکم و کمر
•    کاهش دردهای مفصلی
•    افزایش توان تنفسی
•    کاهش علائم آسم
•    تقویت عضلات کف لگن
•    جلوگیری از افتادگی رحم پس از زایمان
•    کاهش شدت درد زایمان
•    کاهش فشار خون
•    کاهش قند خون

پیلاتس و کاهش وزن

برخی معتقدند پیلاتس باعث لاغری نمی‌‌شود و صرفا بدن را خوش ترکیب و انعطاف پذیر می‌سازد! حسن موسوی درباره کاهش وزن با پیلاتس می‌گوید: شاید پیلاتس به اندازه دیگر ورزش‌های هوازی مانند دویدن، برای کاهش وزن موثر نباشد. اما متد ورزش پیلاتس اسرار خاص خود را دارد و من به شما اطمینان خاطر می‌دهم چنانچه ورزش پیلاتس را به شکل اصولی تمرین کنید، حتما کاهش وزن با پیلاتس را تجربه خواهید کرد.


اگر می‌خواهید بسیار سریع وزن خود را کاهش دهید نه تنها پیلاتس، بلکه بسیاری از ورزش‌های دیگر برای شما کارساز نیستند. اما اگر به دنبال کاهش وزن طبیعی و فرم دادن به بدنتان و همچنین از دست ندادن عضلاتتان هستید، پیلاتس باید بخشی از برنامه تمرینی بلند مدت شما باشد.


یافته‌های چندین تحقیق نشان داده كه تمرینات ورزش پیلاتس كه به صورت مستمر و به مدت هشت هفته انجام شود، باعث كاهش وزن، کاهش شاخص توده‌ی چربی بدن و همینطور کاهش نسبت دور كمر به دور باسن می‌شود. پس در جواب سوال « پیلاتس برای لاغری خوبه؟ » باید بگوییم که بله، پیلاتس به شما کمک می‌کند تا کاهش وزن را تجربه کنید. اما به شرطی که سبک زندگی خود را تغییر دهید‌ و پیلاتس را بخشی از زندگی خود قرار دهید.



پیلاتس برای کمر درد

شاید شما هم جزو افرادی باشید که دچار کمر درد هستید و می‌خواهید بدانید که ” بهترین ورزش برای کمر درد ” چیست؟ یا دنبال راهی برای درمان کمر درد با ورزش هستید؟ می‌دانیم که جستجو در سایت‌های مختلف برای کسب اطلاعات درباره‌ی اینکه ” چه ورزشی برای کمر درد خوبه ؟”، واقعاً زمان‌بر است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تمام آن چیزی که برای آگاهی از فواید پیلاتس برای کمر درد نیاز دارید را برای شما بیان کنیم.


تمرینات پیلاتس مجموعه‌ای از حرکات تخصصی است که بدن و مغز را به گونه‌ای درگیر می‌کند که قدرت، استقامت و انعطاف پذیری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این روش تمرینی در وضعیت‌های خوابیده، نشسته و ایستاده بدون طی مسافت، پرش و جهش انجام می‌گیرد.

بنابراین خاصیت و مزیت آن کاهش خطر بروز آسیب‌های ناشی از صدمات مفصلی و عضلانی است. تاثیر « پیلاتس برای کمردرد » واقعا شگفت انگیز است  و افرادی که از کمردرد رنج می‌برند، می‌توانند از پیلاتس برای رفع کمر درد بهره ببرند.


بسیاری از بیماران مبتلا به کمردرد می‌توانند با انجام حرکات پیلاتس که باعث افزایش قدرت عضلات شکمی، چند سر، عضلات لگنی و عضله دیافراگم می‌شود، موفق به کاهش میزان درد کمر خود شوند و از بازگشت بیماری جلوگیری کنند. تمرینات پیلاتس با افزایش قدرت، استقامت، انعطاف پذیری، هماهنگی، ثبات ایستا و پویا، کنترل عصبی – عضلانی، اصلاح الگوی حرکتی و تنش زدایی از عضلات سبب افزایش عملکرد بیمار و کاهش درد می‌شود.

ورزش پیلاتس


آیا ورزش پیلاتس هوازی است


ورزش هوازی به هر فعالیتی گفته می‌شود که ضربان قلب و تنفس را افزایش دهد، در حالی که از گروه‌های عضلانی بزرگ، به طور مکرر استفاده کند؛ اما تمرین‌های پیلاتس فرآیندی تکراری ندارند. در پیلاتس، حرکات زیادی انجام می‌دهیم ولی با تکرارهای کم و استفاده از تمام عضلات بدن؛ نه فقط گروه‌های عضلانی بزرگ!


پس پیلاتس یک تمرین هوازی نیست؛ اما با توجه به مکانیسم این تمرین‌ها، متابولیسم فرد، بسیار بیشتر از یک ساعت تمرین هوازی افزایش می‌یابد. چراکه در یک تمرین هوازی، سوخت کالری با پایان تمرین به پایان می‌رسد؛ اما در یک تمرین قدرتی، مانند پیلاتس، چنین نیست و بدن شما پس از انجام تمرین، هم‌چنان درگیر فرآیند کالری‌سوزی است.


compare pilates and yoga


ورزش پیلاتس در خانه

آیا شما هم به دنبال این هستید که ورزش « پیلاتس در خانه » را انجام دهید یا در جستجوی این هستید که ورزش پیلاتس در خانه برای لاغری را امتحان کنید؟ ولی مشغله‌هایتان این فرصت را از شما دریغ کرده‌اند؟ شاید تصویر واضحی از پیلاتس و چگونگی انجام آن در منزل نداشته‌ باشید. حتی ممکن است این سؤال از ذهنشان عبور کرده ‌باشد که: « پیلاتس در خانه برای مبتدیان چگونه امکان‌پذیر است ؟»


مجموع حرکات پیلاتس موجب خوش فرم شدن بدن شما می‌شود؛ چه در باشگاه باشد، چه در خانه! پس چنانچه قصد انجام ورزش پیلاتس در خانه را دارید، نیاز به ابزار و تجهیزات خاصی ندارید و این یعنی خانه هم می‌تواند برای شما مکانی امن برای تجربه‌ی یک تمرین خوب پیلاتس باشد. سخت نگیرید و ورزش پیلاتس آنلاین را در منزل خود آغاز کنید.


امروزه ورزش‌هایی مثل بدن‌سازی و فانکشنال، ایروبیک، یوگا، پیلاتس و حتی هنرهای رزمی، قابلیت آموزش و تمرین به صورت غیرحضوری و آنلاین را دارند. بنابراین شما می‌توانید بدون رفتن به باشگاه و از هر کجا که هستید و با حداقل امکانات، پیلاتس را در منزل از تمرینات مبتدی تا پیشرفته دنبال کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انجام ورزش پیلاتس در منزل به وب سایت حسن موسوی مراجعه کرده و جواب تمام سوال‌ها درباره پیلاتس را از ایشان بپرسید.




موضوعی که پس از خواندن این مطلب، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

طبع دارچین

طبع فلفل

طبع قهوه

نظرات بازدیدکنندگان