خواص آنتی اکسیدانی گردو برای مغز انسان

خواص آنتی اکسیدانی گردو برای مغز انسان

مطالعات بسیار زیادی مبنی بر تاثیر تغذیه بر افزایش سلامتی انجام شده است، اگر می­خواهید به فواید گردو بر مغز انسان پی ببرید مطالعه­ی خبرنامه سایت پالیز نهال را از دست ندهید.

پزشکان و پژوهشگران بر این اعتقادند که تمام مواد غذایی و معدنی مورد نیاز برای رشد و سلامتی بدن انسان از طریق تغذیه تامین می­شود اما تغذیه می­تواند مانند شمشیر دو لبه برای سلامتی انسان باشد، به طوری که تغذیه­ی ناسالم می­تواند خسارات جبران ناپذیری را بر سلامت انسان وارد کند در حالی که استفاده از مواد غذایی سالم و طبیعی می­تواند سلامت انسان را در دراز مدت تضمین کند.

داشتن لایف استایل سالم مانند ساعت منظم خواب و بیداری، نوشیدن آب، ورزش روزانه و تغذیه سالم همگی می­تواند سلامت را به تک تک ارگان­های بدن اهدا کند و در این بین تغذیه­ی سالم و گنجاندن میوه در وعده­های غذایی روزانه تاثیر بسیار مهمی خواهد داشت، برخی از میوه­ها که به عنوان خشکبار و مغزیجات شناخته می­شوند مانند گردو اما تاثیر بسیار زیادی بر سلامت مغز و استخوان­ها دارند.

در این خبر نامه مطالب مفیدی مبنی بر تاثیر مصرف گردو بر بر سلامت مغز انسان ارائه می­شود، اطلاعات ارائه شده همگی بر اساس تحقیقات علمی و اثبات شده است.

خواص آنتی اکسیدانی گردو برای مغز انسان

حتما تا به حال نام آنتی اکسیدان به گوش شما خورده است، در خبرنامه پالیز نهال که خدمت شما ارائه می­شود به تفصیل در رابطه با خواص آنتی اکسیدانی گردو برای مغز انسان صحبت می­شود.

آنتی اکسیدان­ها عناصری هستند که می­توانند رادیکال­های آزاد موجود در بدن را دفع کنند، رادیکال­های آزاد عناصری با الکترون و یا روتون آزاد هستند که یا در اثر متابولیسم در بدن تولید شده­اند و یا در اثر آلودگی هوا، آب و یا غذا جذب بدن شده­اند، این رادیکال­های آزاد در بدن می­توانند به سلول­ها آسیب برسانند و به مرور سبب ایجاد سرطان و سایر بیماری­های مزمن مانند فشار خون، بیماری­های قلبی و یا دیابت می­شوند.

تاثیر این رادیکال­ها بر مغز بسیار گسترده بوده به طوری که محققان شاهد کاهش ضریب هوشی کودکانی شدند که در شهرهای بزرگ با آلودگی بالای هوا زندگی می­کردند، شما نمی­توانید مشکل آلودگی هوا را مرتفع کنید و یا تی نمی­توانید از ایجاد رادیکال آزاد در بدن خود جلوگیری کنید اما می­توانید با خوردن غذا و میوه­هایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند این رادیکال­ها را از بدن خود دفع کنید.

خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی در میوه‌­ی گردو شناسایی شده است و ثابت شده چنانچه مردم به طور روزانه و مرتب از این میوه در برنامه­ی غذایی خود به عنوان مثال در وعده­ی صبحانه داشته باشند آسیبی از بایت رادیکال­های آزاد نمی­بینند و یا حداقل این آسیب به شدت کاهش پیدا می­کند.

برای کسب اطلاعات تکمیلی بر روی لینک زیر وارد شوید:

https://paliznahal.ir/product-category/walnut/

خاصیت امگا سه برای مغز

یکی از ترکیبات بسیار مفید موجود در گردو امگا سه است، در خبر نامه پالیز نهال در رابطه با خاصیت امگا سه برای مغز و افزایش سلامتی مغز انسان صحبت خواهیم کرد، امگا سه یک نوع چربی اشباع نشده است که به صورت طبیعی در برخی از میوه­ها، سبزیجات و روغن ماهی وجود دارد و تغذیه­ی ناصحیح سبب شده که برای تامین این ماده­ی حیاتی نیاز به مصرف دارو باشد.

امگا سه می­تواند در خون حرکت کرده و هر جا انسداد چربی در رگ وجود داشت آن انسداد را برطرف نماید، این موضوع در مورد بیماری­های قلبی و مغزی اهمیت بسیار زیاد دارد و مصرف امگا سه می­تواند از ایجاد سکته­ی قلبی و مغزی جلوگیری کند.

همانطور که می­دانید سکته مغزی حتی برای چند ثانیه می­تواند منجر به مرگ برخی از سلول­های مغزی شود و از آنجایی که سلول­های مغزی و عصبی قابلیت تکثیر و ترمیم شدن ندارند بنابراین برخی از آسیب­های ناشی از سکته­ی مغزی جبران ناپذیر بوده و می­بینیم فردی که سکته­ی مغزی می­کند ممکن است تا پایان عمر نیمی و یا بخشی از بدن او فلج شود.

استفاده­ی روزانه از گردو سبب می­شود امگا سه مورد نیاز برای جلوگیری از سکته­ی مغزی در بدن فراهم باشد و از این آسیب جدی جلوگیری شود.

آیا گردو فسفر دارد؟

از گذشته مردم بر این باور بوده­اند که مصرف عنصر فسفر می­تواند به تقویت هوش و حافظه کمک کند، نگارندگان رپورتاژ در سایت پالیز نهال به بررسی این موضوع پرداخته­اند که آیا گردو فسفر دارد یا خیر؟ و چنانچه فسفر دارد آیا می­تواند بر افزایش هوش و حافظه و یا سلامت مغز موثر باشد یا خیر؟

عنصر فسفر بخش بزرگی از ترکسب سلول­های مغزی را تشکیل داده و بنابراین استفاده از این عنصر و یا بهتر است بگوییم مواد غذایی حاوی فسفر می­تواند تاثیر زیادی بر سلامت مغز داشته باشد، این تاثیر به ویژه بر کودکان آشکار تر است چرا که در کودکان سلول­ای مغزی به سرعت در حال تکثیر و توسعه هستند و در صورتی که فسفر کافی به مغز کودکان برسد آنها در بزرگسالی قدرت پردازش، حافظه و هوش بیشتری خواهند داشت.

فسفر یکی از سه عنصر اصلی است که توسط درخت گردو جذب شده و به برگ، شاخه­ها و میوه­ها هدایت می­شود، بنابراین میزان عنصر فسفر در میوه­ی گردو بالا بوده و می­تواند فسفر مورد نیاز برای رشد مغزی و تقویت هوش و حافظه را تامین کند، با استفاده­ی روزانه از گردو می­توانید خود را از تامین دارویی این عنصر بی نیاز کنید.

آیا گردو فیبر دارد؟

اگر می­خواهید عناصر غذایی موجود در غذا و میوه به درستی جذب بدن شما شود باید از سلامت روده برخوردار باشید، در این مقاله پالیز نهال به بررسی تاثیر فیبر موجود در گردو بر سلامت مغز انسان می­پردازیم.

فیبر موجود در میوه و سبزیجات می­تواند سلامت روده را تامین کند، بهتر است بدانید که عناصر غذایی از طریق پرزهای روده جذب می­شوند و برای جذب بهتر نیاز به دریافت آب دارند، فیبر موجود در سبزیجات و میوه­هایی مانند گردو می­تواند آب کافی را در درون نگاه داشته و علاوه بر درمان یبوست و بیماری­های روده به جذب بهتر عناصر غذایی و مواد غذایی مفید مانند امگا سه و فسفر کمک می­کند، بنابرین گردو هم حاوی مواد مفید برای سلامتی مغز است و هم حاوی فیبر برای جذب این مواد مفید و دیگر جای شکی برای استفاده از آن برای تامین سلامت مغز باقی نمی­گذارد.

افزایش حافظه با گردو

بهبود حافظه به بهبود تبادات مغزی و افزیش سرعت این تبادلات بر می­گردد، در رپورتاژ پالیز نهال به بررسی افزایش حافظه با گردو خواهیم پرداخت، گردو علاوه بر فسفر، آنتی اکسیدان­ها و امگا سه حاوی پروتئین و مواد مغذی دیگری نیز هست که می­تواند به بهبود عملکرد مغز کمک کند، در واقع اگر می­خواهید مغز شما، شما را در مراحل مختلف کاری و زندگی یاری کند باید مواد غذایی مفید را به آن برسانید.

ثابت شده دانش آموزانی که در وعده­ی صبحانه­ی خود گردو داشته­اند از عملکرد حافظه­ای بهتری برخوردار بودند، بنابراین استفاده از گردو قطعا می­تواند تاثیر خوبی در افزایش حافظه نیز داشته باشد اما بهتر است در استفاده از هر نوع ماده­ی غذایی همواره جانب تعادل را نگاه دارید.

کلام آخر

دانستید که مصرف گردو تاثیر زیادی بر سلامتی بدن و از همه مهمتر مغز دارد و با افزایش عملکرد مغز، هوش و حافظه به ما کمک می­کند، برای دریافت راهنمایی­های بیشتر در این زمینه و یا دریافت اطلاعات در رابطه با خرید نهال گردو می­توانید به صورت رایگان با مشاوران نهالستان پالیز نهال در تماس باشید.

تماس با پالیز نهال:

09144501003

09144501009

نظرات بازدیدکنندگان