درمان افتادگی پوست صورت با بهترین روش

درمان افتادگی پوست صورت با بهترین روش

با افزایش سن و نزدیک شدن به دوران پیری، چروک‌های صورت و ترک‌ها روی پوست‌مان خودی نشان داده و به مرور ظاهر می‌شوند و ترسی را در وجود ما بیدار می‌کنند. در گذشته این یک امر اجتناب ناپذیر بود که با بالا رفتن سن دیگر زیبایی دوران جوانی خود را از دست می‌دادیم ولی امروزه با پیشرفت علم قدم به قدم به اکسیر جوانی نزدیک‌تر می‌شویم و زیبایی از دست رفته ما در دوران پیری دیگر دلیلی برای نگرانی نیست زیرا به راحتی قابل رفع است.

در این مقاله ما قصد داریم تا به شما انواع مختلفی از بهترین روش‌های جوان‌سازی پوست را معرفی کرده و خیال شما را از این بابت راحت کنیم.

هایفوتراپی برای درمان افتادگی پوست صورت

هایفو یا همان HIFU که مخفف شده کلمه High-Intensity Focused Ultrasound در انگلیسی است روشی برای از بین بردن چروک صورت است. هایفو به معنی "امواج متمرکز شده فراصوت با شدت بالا" است که روشی جدید در درمان پوست و زیبایی صورت است.

هایفوتراپی کلینیک صدف برای لیفتینگ و سفت کردن پوست صورت است و عملی بدون درد و غیر تهاجمی بشمار می‌رود و بهترین جایگزین لیفت صورت است.

همانطور که از نام هایفوتراپی پیدا است این روش توسط امواج فراصوت (Ultrasound) به درمان چروک صورت کمک می‌کند. این امواج همان امواجی است که در سونوگرافی نیز استفاده می‌شود اما تفاوتی که هایفوتراپی با سونوگرافی دارد در این است که امواج فراصوت در هایفوتراپی به صورت متمرکز به لایه‌‌های خاصی از پوست صورت متمرکز شده و باعث تولید کلاژن و تحریک پوست صورت می‌شود. اگر نمی‌دانید که کلاژن چه وظیفه‌ای دارد، بایستی بگوییم که بطور خلاصه کلاژن‌ها وظیفه مستحکم نگه داشتن بافت‌های بدن را برعهده دارند که یکی از آن‌ها پوست است. با بالاتر رفتن سن این کلاژن‌ها کمتر تولید شده و پوست شما تضعیف می‌شود و در این صورت شما با هایفوتراپی می‌توانید پوست خود را دوباره جوان کرده و چروک صورت خود را درمان کنید.

هایفوتراپی برای اولین بار در سال 2008 به عنوان یک عمل زیبایی مطرح شد و سال‌ها است که برای درمان تومورهای سرطانی از این روش استفاده می‌شود.

اولین بار در سال 2009 بود که سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا با کاربرد لیفت ابرو هایفوتراپی را تایید کرد و در سال 2014 این روش برای درمان چین و چروک خط گردن و بالای سینه نیز مورد تایید قرار گرفت. این روش هم اکنون جزو امن‌ترین و کم خطرترین عمل‌های زیبایی است اما هنوز در تمام زمینه‌های زیبایی مورد تایید این سازمان قرار نگرفته است.

هنوز تحقیقات گسترده بالینی در باره با این روش درمانی انجام نشده است ولی بسیاری از پزشکان این روش را به عنوان امن‌ترین روش برای از بین بردن چین و چروک صورت معرفی می‌کنند.

درمان افتادگی پوست صورت از طریق تزریق بوتاکس

بوتاکس نام دیگر همان سم بوتولیسم است که به صورت رقیق شده برای درمان چین و چروک صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده از باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم به دست می‌آید و توسط بلوک ایمپالس عصبی فعالیت می‌کند. ماهیت اصلی بوتاکس نوعی از پروتئین خالص استریل شده است و با شل کردن ماهیچه‌هایی که سبب ایجاد چین و چروک شده‌اند به رفع آن‌ها می‌پردازد.

این محصول به شکل پودر در بازار ارائه می‌شود ودر بسته‌بندی‌هایی به صورت ویال‌های یک نفره، دو نفره و سه نفره موجود است. این ماده چین و چروک‌های خیلی عمیق را نمی‌تواند درمان کند و اگر چروک‌های بسیار عمیق روی صورت خود دارید بهتر است از روش‌های دیگری استفاده کنید.

ممکن است افرادی نگران تغییر چهره خود پس از تزریق بوتاکس باشند و فکر کنند چهره‌شان تغییراتی می‌کند که خنده یا اخم آن‌ها تغییر می‌کند در صورتی که اینطور نیست. پس از تزریق بوتاکس تمام اجزای صورت شما به شکل قبل باقی خواهند ماند و فقط چین و چروک صورت رفع می‌شود. همچنین تزریق بوتاکس به هیچ وجه دردناک نبوده و در بسیاری از موارد برای درمان چین و چروک صورت موثر واقع می‌شود.

هایفوتراپی چیست

درمان افتادگی پوست صورت توسط نخ

این روش که با نام لیفت نخ نیز شناخته می‌شود یکی از روش‌های قدیمی برای از بین بردن چروک صورت است که بسیار نیز مورد استفاده قرار می‌گرفته است و هنوز نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گذشته تنها راه برای رفع چروک‌های عمیق جراحی لیفت صورت بود و این جراحی با خطرات زیاد و دوران نقاهت طولانی و سخت سپری می‌شد. هرچند که با گذشت زمان روش‌هایی مانند هایفوتراپی این خطرات را کمتر کرد و دوران نقاهت را کاهش داد ولی در مواردی مشاهده می‌شد که جراحی لیفت نتایج بهتری داشته است. لیفت صورت با نخ یکی از روش‌های بدون جراحی برای سفت کردن و کشیدن پوست صورت است. لیفت صورت با نخ به پوست‌های ضعیف کمک می‌کند تا کلاژن‌های جدید فعالیت بیشتری داشته باشند.

لیفت صورت با نخ برای درمان نواحی از صورت که دارای چربی هستند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای احیای مجدد پوست صورت بسیار موثر است. لیفت صورت با نخ توسط سه نوع نخ که شامل نخ‌های جذبی، نخ‌های ترکیبی و نخر‌های غیر جذبی انجام می‌شود که بسته به نوع پوست انتخاب می‌شوند.

درمان افتادگی پوست صورت با جراحی

لیفت با جراحی یکی از روش‌های مرسوم برای از بین بردن چروک صورت است و باعث سفت شدن پوست می‌شود. این جراحی تا 15 سال پوست صورت را جوان‌تر می‌کند و برای مدت زمان طولانی اثر خود را حفظ می‌کند ولی باید بدانید که به دلیل پیر شدن پوست اثر دائمی ندارند. معمولا این جراحی بین 2 تا 6 ساعت طول کشیده و بسته به نوع جراحی و پوست شما طول خواهد کشید.

معمولا افرادی که بخاطر کهولت سن پوست ضعیفی پیدا کرده‌اند و دچار چین و چروک‌های بسیاری هستند از این روش نتیجه خوبی خواهند گرفت ولی باید دوران نقاهت و عوارض جراحی را نیز مورد توجه قرار دهند. در این روش بیمار کاملا بیهوش شده و برای مدتی در بیمارستان و خانه بستری می‌شود. روش جراحی نقاهت سخت تری دارد اما برای سنین بالاتر و چروک‌های عمیق بسیار عالی اثر می‌کند و همچنین این روش یکی از قدیمی‌ترین روش‌های درمان چروک صورت است.

هایفوتراپی چیست

درمان افتادگی پوست صورت با تزریق چربی

در این روش از چربی به عنوان فیلر استفاده می‌کنند و از طریق تزریق چربی چروک‌ها را رفع می‌کنند. فیلر یا حجم دهنده‌های پوستی به موادی می‌گویند که با ورود به لایه زیرین پوست باعث حجم دهی و جوانسازی پوست می‌شوند. فیلرها انواع مختلفی دارند که بصورت عامیانه این روش بیشتر با نام تزریق ژل شناخته شده است در حالی که ژل فقط یکی از انواع موادی است که برای فیلر استفاده می‌کنند. در روش تزریق چربی پزشکان از چربی خود بدن استفاده می‌کنند تا اثر بیشتری داشته باشد.

جمع بندی

افتادگی پوست صورت یک امر اجتناب ناپذیر طبیعی در بدن انسان است که بیشترین اثر را روی ظاهر ما می‌گذارد و باعث کاهش اعتماد به نفس ما می‌شود. امروزه با بروز شدن روش‌های جوانسازی پوست و پیشرفته شدن دستگاه‌ها تقریبا هر مشکلی در زمینه زیبایی پوست حل شدنی است و نگرانی‌ دیگر معنایی ندارد. ما به شما توصیه می‌کنیم حتما مطالعات لازم را در رابطه با روش‌های مختلف درمان افتادگی پوست صورت داشته باشید و سپس با مراجعه به کلینیک صدف و گرفتن مشاوره از بهترین متخصصین زیبایی اقدام به درمان چروک صورت کنید و از این نگرانی خلاص شوید و جوانی دوباره را به زندگی خود برگردانید.

نظرات بازدیدکنندگان